Menu

اخبار

جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری با شرکت مکوفارمافردآورد سرمایه گذار خارجی تبعه کشور فرانسه

جلسه راس ساعت 9 صبح به ریاست جناب آقای فلاح مدیر کل محترم امور اقتصادی و دارایی استان برگزار گردید.در این جلسه که باحضور وکیل شرکت مکوفارمافردآور تشکیل شد توضیحاتی در خصوص پیشینه و فعالیتهای شرکت به شرح زیر ارائه گردید.
•    شرکت ماکوفارما تبعه کشور فرانسه تکنولوژی تولید کیسه های خون را دارا بوده و  این تکنولوژی در دنیا در اختیار 3-4 شرکت می باشد که به میزان 50% در شرکت مشترک مکوفارمافردآور در طرح بسته بندی و تولید کیسه های خون در سه فاز در منطقه ویژه اقتصادی پیام فعالیت می نماید.کل هزینه اجرای طرح 5.000.000یورو  براورد شده که با مشارکت 50 درصدی سرمایه گذار خارجی  بصورت نقد به کشور وارد خواهد شد ..پیشرفت فیزیکی طرح بیش از 80 درصد می باشد که فاز اول کارخانه در 3000متر زیربنا به اتمام رسیده و فاز دوم در مرحله جانمایی و احداث ساختمان می باشد.
•    بازار مصرف این محصول در کشور 3.200.000کیسه می باشد و بدلیل دارا بودن نمایندگی کمپانی ماکوفارما در منطقه و در دست داشتن بازار منطقه نیاز منطقه 10.000.000 کیسه برآورد گردیده است . لذا بدیهی است با تشکیل شرکت مشترک ماکوفارما فردآورد تحت لیسانس و دانش فنی شرکت فرانسوی ماکوفارما و تولید محصول در کشور ، قیمت تمام شده محصول بطور قابل ملاحظه ای تقلیل یافته و 30 درصد صرفه جویی ارزی بدنبال خواهد داشت.
لازم به ذکر است در حال حاضر میزان خرید سازمان انتقال خون از محصول مذکور و واردات محصول مبلغی معادل 1.000 میلیارد ریال می باشد.

در خصوص بازار منطقه نیز می توان به این نکته اشاره نمود که هم اکنون در کشور ترکیه مبلغی معادل 6.200 یورو برای هر ترک هزینه می گردد که با تولید محصول توسط شرکت ماکوفارمافردآورد هزینه هر ترک به 1000 یورو تقلیل خواهد یافت. لذا  بازار محصولات در منطقه بدلیل صرفه جویی و کاهش هزینه واردات محصول ،در اختیار این شرکت قرار خواهد گرفت.

 

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??