Menu

اخبار

گزارش دیدار مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز با هیات سرمایه گذاری از کشورچین مورخ 95/12/03

در ابتدا سرکار خانم بیات ضمن عرض خیر مقدم به هیات تجاری اقتصادی کشور چین و تجار و تولیدکنندگان استان البرز ، درخصوص پیشینه روابط ایران و چین توضیحاتی ارائه نمودند و افزودند با توجه به اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و چین، امکان همکاری ها در زمینه توسعه محصولات غذایی حلال فراهم است.

نایب رییس دوم اتاق اظهار کردند که نظر به اینکه در حال حاضر تولید کنندگان ایرانی توانسته اند محصولات حلال را با کیفیت بالا به بازارهای هدف صادر نمایند ما آمادگی داریم تا در تجارت بین المللی حلال تحت برندهای ملی و بین المللی در بازارهای مختلف حضور داشته باشیم.

ایشان با اشاره به صنعت قطعه سازی خودرو در البرز اظهار داشتند که بالغ بر یک ششم صنایع قطعه سازی خودرو در استان البرز مستقر است و ما علاقمند به مشارکت و سرمایه گذاری با کشور چین در این زمینه هستیم.ایشان خاطر نشان کردند جمهوری اسلامی ایران در زمینه صنعت نساجی و پوشاک دارای توانمندی ها و ظرفیت بالایی است.

وی با اشاره به اینکه در استان البرز 196 واحد نساجی ، پوشاک و چرم مستقر است. افزود: با توجه به تجهیزات و امکانات موجود در این زمینه از مشارکت سرمایه گذاران خارجی به ویژه کشور چین نیز استقبال می کنیم

سرکار خانم بیات با اشاره به روابط دیرینه دو کشور ایران وچین در عرصه های مختلف بر لزوم ارتقای سطح روابط اقتصادی و توسعه صادرات غیر نفتی تاکید کرد ند که در سالهای اخیر کشور چین جز بازارهای هدف کالاهای ایران در زمینه های مختلف از جمله فرش ، پسته و مواد غذایی می باشد.

ایشان با اشاره به اینکه سرزمين ايران از نظر تنوع گياهي، به خصوص از منظر گياهان دارويي، جايگاه منحصر به فردي در جغرافياي گياهي جهان دارد.افزودند بر اساس نظر گياه‌شناسان و پژوهشگران علوم مرتبط منابع طبيعي، تعداد گونه‌هاي گياهي ايران در حدود 8000 گونه است .تحقيقات دانش‌پژوهان كشور نشان داده است كه از اين تعداد بيش از دو هزارو 500 گونه داراي خواص دارويي، پزشكي، عطري، ادويه‌اي، آرايشي و بهداشتي، رنگ‌دهنده و طعم‌دهنده هستند.ما علاقمند هستیم در زمینه مشارکت و سرمایه گذاری در زمینه داروهای گیاهی با کشور چین م همکاری داشته باشیم.

ایشان در ادامه درخصوص ظرفیت منطقه ویژه پیام افزودند که فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برای اتخاذ قراردادهای با خطوط هوایی چین برای انتقال کالاهای تجاری کارگو اعلام آمادگی دارد.همچنین استقرار گمرک فرودگاه پیام نه تنها برای استان البرز بلکه برای صادرات و واردات با سایرکشورها می تواند به عنوان یکی از مهمترین ابزار برای رونق اقتصادی مطرح شود.

در ادامه مشکلات بانکی، ویزا برای تجار ایرانی و همچنین پایین بودن کیفیت برخی از محصولات چینی را از جمله موانع توسعه تجارت با این کشور عنوان کرده و اظهار امیدواری کردند به منظور رسیدن به سطح مبادلات مطلوب فی مابین دولت ایران و چین این موانع مورد بررسی همه جانبه قرار گیرد.

در ادامه جناب آقای ژائو خوانگ رئیس انجمن توسعه اقتصادی چین و کشورهای آسیایی درخصوص رفع موانع تجاری به چین از جمله بی کیفت بودن برخی از کالاهای چینی اظهارداشتند که تصور ایرانیان از بی کیفیت بودن برخی از کالاهای چینی سوتفاهم هایی است که ما به دنبال برطرف کردن آن هستیم.

در بخش صادرات محصولات مختلف به ویژه موادغذایی به کشور جمهوری اسلامی ایران سعی کرده ایم سطح کیفی کالاها را ارتقا دهیم.

ایشان با اشاره به مشکلات بانکی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور خاطرنشان کردندکه ما این مشکلات را به گوش مسئوالان ذیربط کشور چین رسانده و تلاش ویژه برای رفع ان خواهیم کرد.انجمن توسعه اقتصادی چین و کشورهایی آسیایی تمام تلاش خود را برای رفع موانع در تعاملات تجاری بین دو کشور انجام می دهد و نمی گذاریم همکاری های دوستانه که سالیان سال شکل گرفته است به آن خدشه وارد شود.

ایشان ضمن اشاره به سفر گذشته رئیس جمهوری خلق چین به ایران گفت:کشور چین بر تقویت گسترش روابط تجاری با ایران تاکید دارد

سپس به معرفی اعضای هیات چینی اعزامی به البرز پرداختند و افزودند اکنون، نمایندگانی از بخش‌های مختلف نظیر تجارت خارجی، مواد شیمیایی، سرمایه گذاری، میراث فرهنگی، انرژی خورشیدی، تجهیزات خط لوله کارخانه، تجهیزات پزشکی، تجهیزات وسیلندر گاز این هیات را همراهی می‌کنند.در آینده، هیات‌های بیشتری را برای اعزام به ایران ساماندهی و از فعالان اقتصادی البرز نیز برای حضور در چین دعوت به عمل خواهیم آورد.

 

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??