Menu

اخبار

وزیر اقتصاد تصرح کرد: سرمایه گذاری خارجی منشاء ورود دانش و فناوری

وزیر اقتصاد تصرح کرد: سرمایه گذاری خارجی منشاء ورود دانش و فناوری

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری به نقل از شادا،  طیب نیا طی سخنان خود در این مراسم که با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران، محمد خزایی رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، محمد رحیم احمدوند مدیر کل امور اقتصادی و دارای استان تهران، یحیی آل سحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و نمایندگان رسانه های گروهی برگزار شد، با بیان اینکه راه دستیابی به رشد پایدار اقتصادی "افزایش حجم نهاده ها" و "ارتقای بهره وری" در کشور است، تصریح کرد: تحقق هر دوی این موارد مستلزم جذب سرمایه گذاری جدید خارجی است.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری مستقیم خارجی جایگاه ویژه ای در مسیر توسعه دارد، اظهار داشت: نقش سرمایه گذاری خارجی فقط تامین منابع مالی نیست، بلکه این نوع سرمایه گذاری، دانش و فنآوری جدید را نیز وارد کشور می کند که این در مسیر ارتقای بهره وری اهمیت ویژه ای دارد.

وی افزود: با ورود سرمایه گذاری جدید خارجی در کشور همچنین می شود توان و فنون مدیریتی کشور را ارتقا داد و به بازارهای جدید دست یافت.

طیب نیا گفت: عموما کشورهایی که بعد از جنگ دوم جهانی در توسعه صادرات موفق بودند، آنهایی هستند که در ابتدا توانستند سرمایه گذاری مستقم خارجی را جذب کنند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: این، از جمله نقش های بی بدیل سرمایه گذاری خارجی است که با سرمایه گذاری داخلی قابل تامین نیست و به دلیل وقوف به همین موضوع هم بود که در اوایل دهه 1380 بحث سرمایه گذاری خارجی در دستور کار دولت وقت قرار گرفت.

طیب نیا در ادامه با اشاره به بهبود محیط کسب و کار به عنوان یکی از عوامل رشد اقتصادی، اظهار داشت: من معتقدم که بعضا عوامل سیاسی نیز در تعیین رتبه ایران از نظر فضای کسب و کار دخالت دارد اما نمی توان پنهان کرد، کشور ما در وضعیت مناسبی بدین لحاظ قرار ندارد. 

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??