Menu

اخبار

ملاقات معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد ایالت ورتمبرگ آلمان با رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری

دکتر نیلز اشمیت، معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد ایالت بادن ورتمبرگ آلمان در راس یک هیات بلند پایه اقتصادی با دکتر خزاعی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران صبح روز دوشنبه مورخ 16/6/1394 در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی ملاقات و گفتگو نمودند.
در این ملاقات دکتر خزاعی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید، افزایش سطح مناسبات و همکاری های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با کشورهای خارجی می‌باشد، افزود؛ دولت جمهوری اسلامی ایران از گسترش مناسبات با کشور آلمان و یا با ایالت‌های این کشور استقبال می نماید . وی خاطر نشان ساخت ایران به عنوان یک کشور با ثبات در منطقه با دسترسی آسان به بسیاری از کشورهای منطقه‌ می‌تواند به عنوان یک بازار بزرگ برای فعالان اقتصادی  و سرمایه گذاران آلمانی محسوب گردد.   
دکتر خزاعی در ادامه تصریح نمودند؛ سازمان سرمایه‌گذاری به عنوان متولی اصلی حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، در این خصوص آمادگی کافی برای پاسخگویی به نیازهای سرمایه‌گذاران آلمانی دارد.
وی افزود: با توجه به توافق انجام شده بین ایران و گروه 1+5 ، ایران آمادگی دارد با شرکت‌های بیمه‌ای آلمان از جمله بیمه هرمس یادداشت تفاهم همکاری منعقد نماید.
نیلز اشمیت وزیر اقتصاد ایالت بادن ورتمبرگ آلمان با بیان اینکه بازار ایران دارای جذابیت خوبی برای سرمایه‌گذاران آلمانی است، اظهار داشت که هدف آنها از سفر به ایران، از سر گیری مجدد روابط اقتصادی با ایران است.
اشمیت گفت: ایالت بادن ورتمبرگ، سومین ایالت بزرگ آلمان با حدود ۳۸۰ میلیارد یورو تولید ناخالص داخلی است. این هیئت بخش‌های مختلف صنعت همچون صنایع خودروسازی، صنایع شیمی و داروسازی و غیره را در بر می‌گیرد.
وی افزود: ما آماده‌ایم تا با ایران در زمینه انتقال آموزش‌های فنی، تبادل کارشناسان فنی، فعالیت‌های تحقیقاتی و دانشگاهی همکاری نزدیکی داشته باشیم.

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??