Menu

اخبار

مشاور معاون اقتصادی خبر داد:۴ مکاتبه با بانک جهانی برای ارتقاء رتبه کسب و کار

 مشاور معاون اقتصادی از ۴ سری مکاتبه با بانک جهانی برای آخرین تحولات در فضای کسب و کار ایران خبر داد و گفت: در ۷ شاخص از متوسط منطقه «منا» پایین‌تر هستیم.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از فارس، سیدحسین میرشجاعیان با اشاره به موضوع بهبود فضای کسب و کار کشور اظهار داشت: در حال حاضر تعداد هزار و 900 مجوز از سوی دستگاه‌ها احصا شده است.
مشاور معاون اقتصادی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها مانند سازمان مدیریت، نیروی انتظامی، وزارت امور خارجه هنوز اطلاعات کسب و کاری خود را وارد نکرده‌اند، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو نیز که تا پیش از این اقدام به ثبت اطلاعات نکرده بود، در حال حاضر همکاری خود را آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه 4 سری مکاتبه با بانک جهانی برای ارتقاء رتبه فضای کسب و کار کشور در عرصه بین‌المللی صورت گرفته است، تصریح کرد: گزارش بانک جهانی معمولاً در مهرماه منتشر می‌شود و امیدواریم جایگاه کشور ارتقاء یافته باشد.
وی افزود:‌ از میان 189 کشور دنیا ایران جایگاه 130 را به خود اختصاص داده است.
به گفته وی در 3 شاخص خوب مانند شروع کسب‌ و کار، اجرای قراردادها و اخذ اعتبار داریم که از متوسط منطقه «منا» بهتر است و در 7 شاخص دیگر باید به متوسط منطقه برسیم تا بتوان امیدوار بود که رتبه 2 رقمی در فضای کسب و کار کسب کنیم.
میر شجاعیان ادامه داد: این شاخص‌ها شامل دسترسی به برق، اخذ مجوز ساخت، حمایت از سهامداران خرد، ورشکستگی و پرداخت دیون، تجارت فرامرزی و پرداخت مالیات است.
این مقام مسئول درخصوص تجارت فرامرزی عنوان کرد: درحال حاضر تمام سامانه‌ها ایجاد شده و به بانک جهانی نیز این موضوع اعلام شده است و در صورتی که بپذیرد این سامانه‌ها به صورت آزمایشی نبوده و شکل رسمی کار خود را دنبال می‌کند منجر به بهبودی فضای کسب و کار می‌شود.
میر شجاعیان در مورد پرداخت مالیات نیز بیان داشت: اکنون نظام جامع مالیاتی پایان نیافته و طرح‌ها به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و ورود اطلاعات به صورت دستی و الکترونیکی مورد پذیرش بانک جهانی نیست.
وی تأکید کرد: در برخی از گزارش‌ها از بخش خصوصی برای راستی‌آزمایی در عملکرد بهبود فضای کسب و کار استفاده می‌شود و توصیه می‌کند مردم واقعیات و تغییرات انجام شده را در گزارش‌های خود به بانک جهانی منعکس کنند.

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??