Menu

اخبار

مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان البرز فعال شد

مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان البرز فعال شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، نخستین جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به ریاست سیدحمیدطهایی استاندار البرز و با حضور معاونان، مشاوران، فرمانداران و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، در استانداری تشکیل جلسه داد.
بررسی روند سرمایه گذاری طی سالهای اخیر و آسیب شناسی در این حوزه مقدمه گشودن پرونده فرصت های سرمایه گذاری در استان بود.
سیدحمید طهایی که رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان نیز بشمار می رود، در این نشست با تحلیلی از وضعیت منابع داخلی کشور، نقشه راه را برای مسئولان استان ترسیم کرد.
ورود سرمایه گذاران در طرح های کلان اقتصادی، سیاست کلی بود که بر آن اشاره داشت و گفت:در شرایط کنونی کشور و محدودیت منابع داخلی، ورود سرمایه گذاران تنها مفر از وضعیت فعلی است.
طهایی که نگاه ویژه ای نیز به استعدادها و ظرفیت های استان البرز دارد، خاطرنشان کرد: این استان از پتانسیل هایی برخوردار است که شاید در کمتر استانی شاهد آن باشیم، بنابراین باید نهایت بهره مندی را از این فرصت ها داشته باشیم.
رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری در البرز، در ادامه با اشاره به اینکه استقبال سرمایه گذاران در این استان بسیار فراوان است، وجود برخی محدودیت ها و موانع را ، دست اندازهایی در مسیر توسعه استان برشمرد و تصریح کرد: علی رغم آنکه طرح های متعددی برای سرمایه گذاری وجود دارد اما بنظرمی رسد برخی موانع از قبیل بروکراسی های اداری مانع از شتاب گیری فعالیت ها در این حوزه می شود.
رفع موانع اقتصادی تأثیرگذار بر رونق اقتصادی و معیشتی خانوارها
طهایی با تحلیلی کلی، بازتاب رفع این موانع و خلاء ها را تأثیرگذار در رونق اقتصادی دانست و تأکید کرد: اگر بتوانیم بسترهای سرمایه گذاری را مساعد حضور سرمایه گذاران نماییم، علاوه بر رونق اقتصادی، کاهش درصد نرخ بیکاری و بهبود وضعیت معیشتی خانوارها نیز رقم خواهد خورد.
رونق اقتصادی به همت مسئولان رقم می خورد
استاندار البرز تحقق این مهم را که به نوعی از اهداف عالی دولت نیز بشمار می رود و حرکت در مسیر راهبردهای مقام معظم رهبری در بحث خودکفایی داخلی است، نیازمند همت دسته جمعی یکایک اعضای ستاد خدمات سرمایه گذاری در استان دانست.
طهایی در ادامه به دیدار اخیر رئیس جمهوری و وزرا با استانداران در این همین خصوص اشاره کرد و از بین کلیدی ترین نکات طرح شده ، تأکیدات نوبخت سخنگوی دولت را محور قرار داد و گفت: در بخش اقتصادی تلاش و همت دولت برای رونق اقتصادی است ضمن اینکه موضوع بهبود فرایند خدمات بهداشت و درمان نیز در استانها مورد تأکید بشمار می رود.
استاندار البرز در ادامه گوی و میدان را برای سرمایه گذاران باز کرد و گفت: امروز این میدان و عرصه برای سرمایه گذاری باز است و مدیران باید تلاش کنند تا سرمایه گذاران به بهترین نحو ممکن بتوانند طرح های سرمایه ای خود را عملیاتی سازند.
طهایی به مدیران عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان تکلیف کرد تا هر یک خدماتی را که میتوانند در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند به دبیرخانه این مرکز در استان اعلام نمایند.
ضرورت زمانبندی برای نحوه ارائه خدمات از سوی دستگاه ها از دیگر تکالیفی بود که طهایی بر عهده اعضا گذاشت و افزود: کلیه دستگاه ها طی بازه زمانی یک ماهه فرصت دارند تا فرایند خدمات قابل ارائه را به معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اعلام نمایند.
مدیران استان زیر چتر پنجره واحد سرمایه گذاری در استان
استاندار البرز از وجودپنجره واحد سرمایه گذاری در استان نیز سخن به میان آورد و گفت: پنجره سرمایه گذاری البرز میتواند مسئولان را زیر چتری واحد قرار دهد و شاکله امور را انسجام دهد.
طهایی همچنین فقدان اطلاعات استان را مهمترین مانع برشمرد و تصریح کرد: جمع آوری اطلاعات استان یکی از ضرورت هایی است که امور خدمات سرمایه گذاری را شتاب بیشتری می بخشد.
انگیزه موتورمحرکه است
استاندار پایان بخش سخنان خود را به ضرورت انگیزه و حرکتی مستمر در این حوزه اختصاص داد و افزود: اگر امور بصورت گسیخته و مقطعی انجام شود قطع به یقین هدف نهایی که همان توسعه استان است محقق نمی شود بنابراین انتظار می رود که فرایند جلب و جذب سرمایه گذاران با همکاری مدیران استان تداوم داشته و محدود به بازه زمانی خاصی نباشد.
در ادامه این نشست هر یک از معاونان استاندار نیز دیدگاه های سرمایه گذاری خود را در استان مطرح ساختند که بهره گیری ازتجارب موفق سایر استانها، شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در شورای راهبردی شناسایی فرصت ها، ضرورت جلوگیری از سرگردانی سرمایه گذاران،بازنگری در قوانین گذشته و متناسب سازی با شرایط اقتصادی کنونی کشور، واگذاری بخشی از فعالیت ها به سرمایه گذاران از جمله آنها به شمار می رفت.
در اثنای این نشست اقتصادی،تعدادی از فرمانداران و مدیران استان نیز از منظر خود در حوزه ای که فعالیت دارند، آسیب شناسی از فرایند سیاست های سرمایه گذاری ها در استان داشتند که فعال سازی واحدهای نیمه فعال، معرفی کالاها و خدماتی که در استان قابلیت سرمایه گذاری دارد، آغاز بکار ستاد ویژه خدمات سرمایه گذاری در دستگاه ها، شفاف سازی و سلامت سرمایه و ایجاد بسترها در گام نخست از جمله این ایده های طرح شده بود.
در پایان نیز، رونمایی از نسخه آزمایشی سایت اطلاع رسانی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و تشریح کلی آن پایان بخش این نشست اقتصادی بشمار می رفت.

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??