Menu

اخبار

دیدار اول وزیر تجارت خارجی و توسعه فنلاند با خزاعی - همکاری برای توسعه روابط بانکی و مالی

وزیر تجارت خارجی و توسعه کشور فنلاند که در راس هیاتی متشکل از 70 شرکت فنلاندی امروز به کشورمان سفر کرده است، با دکتر محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران دیدار کرد. خانم لنیتا تویوکا ، در این دیدار ضمن اشاره به تعداد شرکت های فنلاندی همراهی کننده در این سفر که نشان از اهمیت کشور فنلاند به توسعه روابط اقتصادی با ایران دارد

، آمادگی این کشور را به گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری در حوزه های فناوری اطلاعاتی، زیر ساخت ، زیست محیطی ، سلامت و روابط بانکی اعلام نمود.
آقای دکتر خزاعی ضمن تشریح فرصتها و مزیتهای رقابتی ایران در منطقه ، به حمایت همه جانبه دولت جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط اقتصادی با کشورهای جهان منجمله کشور فنلاند در چارچوب منافع ملی کشور تاکید نمود. 
معاون وزیر اقتصادی وداریی با اشاره به لازم الاجرا شدن موافقتنامه تشویق و حمایت دوجانبه سرمایه گذاری ایران و فنلاند و تعهد دو کشور به حمایت از سرمایه گذاری خارجی ، آمادگی وزارت امور اقتصادی و دارایی را برای از سر گیری مذاکرات موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف ، همکاریهای  گمرکی  و ایجاد روابط بانکی ، خطوط اعتباری و صادراتی را اعلام نمود.
در ادامه این دیدار، رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران ،تشکیل کمیته مشترک اقتصادی را جهت تببین زمینه های همکاری را پیشنهاد نمود.
وزیر تجارت خارجی و توسعه کشور فنلاند با استقبال از تشکیل کمیته مشترک اعلام نمود که فنلاند به دنبال روابط دراز مدت با ایران بوده و در اولین گام خواستار تسهیل برقراری روابط بانکی شد.

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??