Menu

اخبار

دوره آموزشی روش های تامین مالی سرمایه گذاری خارجی درالبرز برگزار شد

 در این دوره آموزشی که به همت اداره کل اقتصاد و دارایی استان البرز و سازمان سرمایه گذاری در محل استانداری البرز برگزار شد، راه کارها و بسترهای مطلوب سرمایه گذاری خارجی شناسایی و به بوته نقد گذاشته شد.
مشاور رییس کل سازمان سرمایه گذاری در این نشست آموزشی ، گفت: هدف از برگزاری این نشست آموزشی توانمندی و بهره گیری از تجارب موجود برای بهبود رفتار در زمینه تامین مالی برای اجرای درست پروژه ها به خصوص در شرایط پسا تحریم در سرمایه گذاری خارجی است.
ابوالفضل کوده ای بیان کرد: مهمترین نکته ای که در این جلسه آموزشی بایستی مورد تاکید و توجه مسئولان قرار بگیرد چگونگی پاسخگویی فنی و حرفه ای به مشتریان خارجی است که اعتقاد داریم یکی از موضوعاتی است که باید در امر سرمایه گذاری و فراهم کردن بستر مناسب انجام گیرد.
وی با بیان این که سرمایه گذاری خارجی عامل رشد اقتصادی خواهد بود ، اظهار کرد: جذب سرمایه گذار خارجی از دو منظر قابل بررسی است ، یکی از نظر کلان و حاکمیتی و دیگری از بعد خرد و شرکتی.
کوده ای یادآور شد: از نظر کلان و حاکمیتی جذب سرمایه گذار خارجی به داشتن اقتصادی پایدار ، ایجاد اشتغال ، افزایش درآمدهای مالیاتی ، بالا رفتن حاشیه امنیت ملی و افزایش درآمدها کمک می کند.
مشاور رییس کل سازمان سرمایه گذاری گفت: از بعد خرد و شرکتی نیز جذب سرمایه گذار خارجی بر روی افزایش رقابت ، ارتقای کیفیت ، دسترسی بر بازارهای صادراتی و ارتقای مهارت های مدیریتی اثر گذار خواهد بود.
وی ادامه داد : حضور کشورهایی مانند آلمان ، انگلیس ، فرانسه و بسیاری از کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری در ایران می تواند در امور بین المللی نیز کمک حال کشورمان باشد باشد چرا که سرمایه گذاری این شرکت ها در ایران می تواند از بروز فشارهای جدید بر علیه ایران بکاهد و مانع از انجام آن شود.
وی با اشاره به شعار اقتصاد چین 'سرمایه گذاری خارج از کشور' گفت: بایستی با نگاه بر عملکرد کشورهای در حال رشد و تاثیر سرمایه گذاری خارجی بر احوالات اقتصادی آنان موانع موجود را برچید و به سمتی گام برداشت که رشد و توسعه ایران را به دنبال بیاورد.

کوده ای سرمایه گذاری خارجی را فراتر از یک تعارف دانست و گفت: بایستی این موضوع را جدی بگیریم و بدانیم یکی از راه های برون رفت کشور از شرایط فعلی توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی و همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی است.

منبع : ایرنا

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??