Menu

اخبار

خزاعی عنوان کرد:حمایت بانک مرکزی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی

 خزاعی با اشاره به ارتقاء سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد: ایران در این رابطه برخی قوانین گذشته را مورد تجدید نظر قرار داده و در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خارجی اقداماتی را انجام داد و این سرمایه‌گذاران از حمایت بانک مرکزی ایران برخوردار هستند.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از ایسنا، خزاعی رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، در اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران درباره‌ امنیت سرمایه‌گذاری در ایران گفت: علی‌رغم تحریم‌های غیر منصفانه‌ای که به ایران تحمیل شد توانستیم گام‌های بسیار موثری را در همه حوزه‌ها برداریم که این موضوع نشانگر نقش غیر قابل انکار ایران در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای خواهد بود که رقابت تجاری پایداری را به همراه خواهد داشت. 
وی با اشاره به بازار سرمایه نیز اظهار کرد:‌این بازار در سالهای اخیر نوساناتی را تجربه کرده و به شکل تصاعدی رشد داشته است و سرمایه‌ی آن در حال حاضر به حدود 160 میلیارد دلار رسیده و سرمایه‌گذاران خارجی و بین‌المللی را به خود جذب کرده و بازگشت سرمایه پایداری را نوید بخش است. 
وی با بیان این که ایران مزیت بسیار بالایی برای پروژه‌های اقتصادی با کسب و کار دارد، گفت: ما یکی از کشورهای دارای منابع قوی در هیدروکربن هستیم و همچنین از بزرگترین صنایع روی و مس و رتبه یازدهم را در سرب داریم. 
خزاعی ادامه داد: ما چهارمین تولید کننده نفت بوده و بزرگترین ذخایر گازی را داریم. همچنین 58 میلیارد تن منابع معدنی با تنوع مختلف را دارا هستیم وکشورمان بین 20 کشور اول جهان در این زمینه قرار دارد و همین موضوع ایران را در مرکز توجه شرکتهای بین‌المللی قرار می‌دهد و ما نیز باید به سرمایه‌گذاران خارجی خوشامد گفته واز آنها استقبال کنیم. 
وی اظهار داشت: البته سرمایه‌گذاری در این بخش ریزکاری را به همراه دارد که باید زیرساخت‌هایی برای آن فراهم شود و امکانات و تسهیلاتی برای تولید و صادرات بر اساس رویکرد بازار در نظر گرفته شود. 
خزاعی در عین حال بیان کرد:‌ یکی از مهمترین جوانب جذب و ارتقاء سرمایه‌گذاری خارجی در هر کشور میزبان، ساختار و چارچوب قانونی و حقوقی آن است و وظیفه ما است که از این سرمایه‌گذاران محافظت کنیم و خدمات مناسب را به آنها ارائه دهیم. 
وی گفت: شاید جای نگرانی وجود داشته باشد که سرمایه‌گذاری‌های کلان و استراتژیک در صورت دیدن خسارت به دلیل مسائل غیر بازرگانی و غیر تجاری چه سرنوشتی خواهند داشت و ما باید این اطمینان را به سرمایه‌گذاران بدهیم که خسارت آنها در این مواقع جبران می‌شود. 
وی ادامه داد: دولت با پیشبرد سیاستهای بلند مدت اقتصاد مقاومتی و کاهش اتکا بر درآمدهای نفتی و افزایش اتکا به بخش خصوصی بر همکاری‌های بین‌المللی و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی تاکید و تمرکز دارد.

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??