Menu

اخبار

حضور هیات بازرگانان و سرمایه گذاران پرتغالی در استان البرز

این جلسه که در تاریخ 95/02/04 در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان برگزار گردید؛ جناب آقای فلاح مدیر کل محترم اقتصاد و دارایی و نایب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری ، جناب آقای خانی نایب رییس محترم اتاق بازرگانی و جناب آقای Pedro Magalhaes مدیر روابط بین الملل اتاق بازرگانی کشور پرتغال حضور داشتند.

در ابتدا آقای خانی نایب رییس محترم اتاق بازرگانی استان البرز ضمن عرض خیرمقدم و خوشامد گویی یه هیات کشور پرتغال به سابقه 500 ساله مبادلات تجاری ایران و پرتغال اشاره نمودند. ایشان عنوان نمودند سابقه فرهنگی و تاریخی مشترک میان دو کشور می تواند بستر مناسبی برای توسعه روابط تجاری میان دو کشور باشد. ایشان همچنین ذکر نمودند که استان البرز در زمینه مواد غذایی، تکنولوژی و صنایع های تک(high tech) فعالیت های قابل توجهی دارد.

درادامه مدیر روابط بین الملل اتاق پرتغال ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران عنوان نمودند که رابطه ایران و پرتغال از سابقه تاریخی طولانی برخوردار است. ایشان همچنین ذکر نمودند که 10 نماینده از شرکت های مختلف در این هیات حضور دارند. ایشان عنوان نمودند که هدف ما تنها صادرات محصولات به ایران نیست و تمایل برای سرمایه گذاری مشترک با شرکت های همتای ایرانی وجود دارد. ایشان همچنین خاطر نشان کردند که پرتغال می تواند شریک قابل اعتمادی برای سرمایه گذاری مشترک با ایران باشد.

در ادامه جناب آقای فلاح ضمن خیر مقدم به هیات پرتغالی و فعالین اقتصادی استان البرز ، مهمترین هدف جلسه را مذاکرات B TO B و بررسی علایق و فعالیت مشترک طرفین مذاکره دانستند. در ادامه ایشان به معرفی استان البرز و موقعیت جغرافیایی و استان های همجوار استان البرز پرداختند.ایشان همجنین عنوان نمودند که استان البرز 3/0 درصد از  مساحت کشور را شامل می شود، در صورتی که 3 درصد از حجم GDP و همچنین 3 درصد از جمعیت کشور را داراست. در ادامه ایشان به مزیت های استان البرز در زمینه  کشاورزی و صنعت اشاره نمودند. ایشان به منطقه ویژه اقتصادی پیام و فرودگاه پیام اشاره نمودند و عنوان نمودند که این فرودگاه در مجاورت راه آهن سراسری کشور قرار دارد و از این رو امکانات زیر ساختی و زیربنایی لازم برای انتقال کالا را فراهم می نماید.

ایشان ذکر نمودند که 3/6 درصد صنایع کشور در اسنان البرز قرار دارد. ایشان همچنین به دیگر قابلیت های استان شامل موارد ذیل اشاره نمودند: قطب دوم صنعت داروسازی کشور، قطب دوم صنعت داروسازی، قطب دوم صنایع غذایی ، قطب دوم صنایع آرایشی بهداشتی، قطب سوم  صنعت خودروسازی کشور، وجود 16 صادرکننده میوه و تره بار، دومین تولید کننده فاکتور 7 در دنیا،وجود نیروگاه  1600 مگاوات در استان ، وجود خطوط اصلي انتقال گاز در همه محورهاي مواصلاتي و صنعتي استان، تنها تولید کننده توربینهای نیروگاهی در کشور و . . .  

ایشان در ادامه به میزان سرمایه گذاری خارجی در سال 94 به میزان 376 میلیون یورو اشاره نمودند. همچنین به  شرکت های سرمایه گذار خارجی که از کشورهای بلژیک ، آلمان، ترکیه ، ایرلند، امارات ، انگلستان ، فرانسه و . . .  درزمینه های مختلف در ایران فعالیت می نمایند، اشاره نمودند. و اظهار امیدواری نمودند که درسال آینده کشور پرتغال نیز در لیست سرمایه گذاران خارجی کشور ایران مشاهده شود.
درادامه جناب آقای دکتر حقیقی از ایرانیان مقیم پرتغال و رییس شورای مشترک ایران و پرتغال سخنانی ایراد نمودند. ایشان از حضور در ایران ابراز خوشحالی نمودند.ایشان عنوان نمودند که چهل سال از کشور خود دور بوده اند و اظهار امیدواری نمودندکه بتوانند سهم کوچکی در کمک به سرمایه گذاری وانتقال دانش فنی به کشور و وطن اصلی خود بنمایند.در پایان ایشان سفر توام با موفقیت  را برای هیات پرتغالی آرزو نمودند.

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??