Menu

اخبار

امضای توافقنامه همکاری های اقتصادی تهران – ورشو

در دیدار معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان با وزیر اقتصاد کشورمان موافقت نامه همکاری های اقتصادی دو کشور به امضاء رسید.
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی طیب نیا در این دیدار با تاکید بر اینکه سیاست خارجی ایران همیشه مبتنی بر تحکیم صلح و برقرای امنیت و آرامش در منطقه و جهان است  گفت: برقراری روابط اقتصادی و توسعه همکاری ها با کشور دوست لهستان می تواند زمینه را برای گسترش همکاری های اقتصادی در سطح بین المللی فراهم کند.
وی افزود: موافقتنامه امضاء شده به عنوان نقشه راه همکاری های اقتصادی دوجانبه و سند بالا دستی همکاری های اقتصادی بین دو کشور می تواند، زمینه را برای احیاء روابط اقتصادی دو کشور فراهم کند.
وزیر اقتصاد کشورمان تصریح کرد: هرچند این موافقتنامه می تواند شروع خوبی برای همکاری ها باشد ،اما لازم است در ادامه ، فعالیتهای گسترده تری صورت بگیرد.
طیب نیا خطاب به همتای لهستانی خود گفت: امیدوارم سفر جنابعالی نقطه عطفی برای گسترش روابط دوطرف باشد.
وی با اشاره به رقم 40 میلیون دلاری روابط اقتصادی دو کشور گفت: این حجم مبادلات تجاری متناسب با ظرفیت های اقتصادی دو کشور ایران و لهستان نیست.
طیب نیا خاطر نشان کرد: ما می توانیم با تشکیل گروههای کاری مشترک برای همکاری های بانکی، تجارت نفت و همکاری های گمرکی به اهداف تعیین شده در توسعه روابط اقتصادی، دست یابیم.
در ادامه این دیدار معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، تصریح کرد: تلاش می کنیم روابط سیاسی را  هم راستای  روابط اقتصادی، گسترش و توسعه دهیم.
"یانوش پیخو چنسکی" راه اندازی خط هوایی ورشو- تهران و نیز دستور برای تسویه حساب بین بانکهای ایران و لهستان را از جمله برنامه های کشورش در آینده نزدیک عنوان کرد.
وی همکاری در بخش نفت، گاز، حمل و نقل و کشاورزی را از دیگر حوزه های مورد علاقه کشورش برای همکاری با ایران اعلام کرد.
معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان در پایان گفت:  ما نیاز به شناخت دقیق تر و بیشتر از ظرفیت ها و توانمندیهای ایران داریم و بر این باوریم که توسعه همکاری های اقتصادی ایران و لهستان به نفع هر دو کشور است

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??