Menu

اخبار

استاندار البرز سفره دغدغه های البرز را مقابل نوبخت گشود


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، "سیدحمیدطهایی" شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور " دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور" و جمعی از مسئولان در سالن شهدای دولت برگزار شد؛ به تشریح شاکله این استان و اصلی ترین مطالبات مردمی پرداخت و گفت: البرز سالها بخشی از 3 شهرستان بزرگ تهران بوده و از سال 90 آغاز بکار کرده و اکنون که چهار سال که از تشکیل آن می گذرد در بخش های مختلفی نیاز به ایجاد زیرساخت های اساسی دارد.

طرح دغدغه ها در حوزه تشکیلات اداری استان

فقدان سایت اداری به عنوان اصلی ترین مولفه در ایجاد بسترهای توسعه یک استان تازه تأسیس اولین دغدغه ای بود که طهایی آن را در اولویت مباحث خود قرار داد و و گفت: در حال حاضر هنوز تعدادی از دستگاه های این استان چارت سازمانی ندارند و این به عنوان اصلی ترین سرفصل در حوزه تشکیلات اداری قابل طرح است.

وی افزود: در ردیف بودجه این استان از سال 90 به جهت نقل و انتقلات دولت و برخی مشکلات اعتباری جذبی صورت نگرفته است و البرز در این حوزه با محرومیت هایی مواجه است.

البرز تازه تأسیس، شهرک اداری ندارد

استاندار البرز که در دیدار با سخنگوی دولت طرح دغدغه می کرد، در ادامه فقدان سایت اداری دستگاه های اجرایی را نیز از دیگر مشکلات فعلی برشمرد و گفت: بسیاری از سازمان های اداری این استان در مکان مناسبی استقرار ندارند و علی رغم پیگیری های انجام شده اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است، بنابراین در نظرگرفتن زمینی مناسب جهت استقرار  دستگاه های اداری انتظاری است که از یک استان نوپا می رود. 

ممنوعیت استخدام در استان تازه تأسیس البرز

استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه در هر استان تازه تأسیس، نیروی انسانی حرف اول را می زند، خاطرنشان کرد: این درحالی است که ردیف جذب نیرو در این استان دیده نشده و با ممنوعیت استخدام مواجه هستیم و همین امر مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

تکمیل پروژه همت تسهیل گر گره ترافیکی یک کلانشهر

طهایی همچنین با بیان اینکه ترافیک یکی از اصلی ترین دغدغه های این استان بشمار می رود، تکمیل پروژه همت و امتداد آن تا تونل بیلقان را تسهیل گر امر ترافیک در محدوده شمال کرج و مسیرهای منتهی به چالوس برشمرد و خواستار حمایت های ویژه دولت در نهایی شدن هر چه سریعتر این طرح شد.

وی بحث یکطرفه شدن جاده چالوس در ایام پایانی هفته را نیز گره خورده بر ترافیک کلانشهر کرج دانست و افزود: به جهت حجم تردد مسافران از این محور بخشی از مسیرهای منتهی به جاده تعریض شده است اما در بحث نگهداری از راه ها و ایمن سازی مسیر باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

بیماران البرزی چشم انتظار مذاکره سخنگوی دولت با وزیر بهداشت و درمان

طهایی خطاب به معاون رئیس جمهور در محور دیگری به فقر سرانه های بهداشتی و درمانی البرز نیز اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش های دانشگاه علوم پزشکی، استان البرز هنوز در سهم  تخت های بیمارستانی فقیر است و طی بازدید هم که امروز از دو بیمارستان این استان داشتید این امر به وضوح مشهود بود که طبق قول مساعد حضرتعالی و مذاکره با وزیر محترم بهداشت و درمان امید می رود هر چه سریعتر بیماری کمبود تخت های بیمارستانی در البرز بهبود یابد.

البرز در بحران و حوادث دست اش خالی است

استاندار البرز همچنین با اشاره به حادثه خیز بودن این استان و فقدان هر گونه اعتباری به این منظور بیان کرد: در بحث سیل اخیر و حوادث غیرمترقبه دیگری که همواره در کمین است، این استان دست اش خالی است و اعتبار خاصی نیز در این زمینه وجود ندارد؛ بنابراین انتظار می رود از طریق سازمان مدیریت بحران کشور طبق تبصره 10 و 12 بخشی در اختیار استانداری ها قرار گیرد.

نبود سوخت یارانه ای فرودگاه پیام را زمین گیر کرده است

طهایی ظرفیت اقتصادی استان البرز را در بحث فرودگاه پیام نیز مورد اشاره قرار داد و و گفت: به علت عدم تخصیص سوخت یارانه ای این ظرفیت روی زمین باقی مانده و حمل بار صورت نمی گیرد در حالی که منطقه ویژه اقتصادی یکی از شاهراه های توسعه صادرات برای استانی است که در حوزه  تولیدات کشاورزی کشور حرف اول را می زند.

انتقال عمده منابع آب سطحی استان از سهم سد کرج و طالقان به خارج از استان، فرسودگی شبکه های آبرسانی، تسریع در اتوبان پروژه بزرگراه همت و اعطای مجوز به بخش خصوصی جهت دو طبقه نمودن بخشی از اتوبان تهران – کرج – قزوین، و... از جمله دیگر دغدغه هایی بود که استاندار البرز در دیدار با معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت در جمع مسئولان آنها را مطرح کرد و خواستار رسیدگی شد

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??