Menu

اخبار

استاندار البرز: اتاق بازرگانی دروازه های اقتصادی را به روی سرمایه گذاران بگشاید

نویسنده: ایمانی/چهارشنبه, 14 مرداد,1394/دسته ها: اخبار

 استاندار البرز با بیان اینکه مهمترین تقاضای بخش خصوصی امروز این است که سکان اقتصاد کشور به دست بخش خصوصی باشد و در فضای پساتحریم، اتاق  بایستی بتواند حرکت آفرین باشد و دروازه های اقتصادی را به روی سرمایه گذاران بگشاید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، سید حمید طهایی با بیان این مطلب در بیست و پنجمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر نقش مهم و تاثیر گذار اتاق بازرگانی در توسعه اقتصادی استان گفت: تعامل سازنده میان بخش خصوصی و دولت پویایی اقتصاد استان را به همراه  خواهد داشت.
وی با اشاره به تشکیل ستاد اقتصادی پساتحریم با حضور اقتصاددانان و فعالان اقتصادی یادآور شد: در این دوران با توجه به گسیل سرمایه گذاران به استان ضروری است اولویت های سرمایه گذاری در استان تعیین و با خط مشی تعریف شده و مشخص داشته باشیم.
طهایی تصریح کرد: بخش خصوصی و دولت همانند دو بال هستند که با همکاری و همیاری می توانند اقتصاد کشور را رونق بخشند.
وی به تشریح برخی ضرورت‌های اقتصادی در دوران پسا تحریم پرداخت و با اشاره به ارائه گزارش نقشه راه توسعه اتاق بازرگانی البرز با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی می توانیم از فرصت پیش آمده پساتحریم به خوبی بهره ببریم.
استاندار البرز همچنین با اشاره به نقش اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی در دوران پسا تحریم تصریح کرد: ماموریت‌های اتاق بازرگانی در این دوران تا حدودی دچار تغییرمی شود و این دوران نیازمند برنامه ریزی اصولی برای رفع موانع تولید است.
طهایی خاطرنشان کرد: با توجه به فضای حاکم بر جامعه در خصوص سیاست کاهش تصدی گری دولت، بخش خصوصی باید اعتماد دولتمردان را جلب و در توسعه اقتصادی استان گام های موثر بردارد.

طهایی همچنین به دغدغه های واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و افزود: وجود واحدهای زیر پله ای در کنار واحدهای تولیدی که تمام استانداردهای را رعایت می کنند قابل تاًمل بوده و باید برای رفع این مشکل در جلسات شورای گفت وگو چاره اندیشی شود.

ایران کشور امن خاورمیانه است
وی با اشاره به قدرت ایران در منطقه و جهان اظهار داشت: کشور ایران از اوایل پیروزی انقلاب با پشت سر گذاشتن طوفان های مختلف اقتصادی و سیاسی با رهنمودهای مقام معظم رهبری  و همبستگی مردم و تلاش های تیم مذاکره کننده به عنوان کشوری امن در خاورمیانه مطرح است.
وی تصرح کرد: هیاتهای بزرگ سرمایه گذاری از کشورهای مختلف وارد ایران می‌شوند و خواهان سرمایه گذاری‌در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران هستند. بدین منظور در تمام کشورهایی که متقاضی سرمایه گذاری در استان هستند نشست‌های تخصصی برگزار کرده و ضمن آشنایی با پتانسیل کشورمان و استان همکاری جدید را آغاز می نمایند.

Print

تعداد نمایش ها (17439)/نظرات (0)

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

آرشیو

?? ?? ??