Menu

اخبار

افزایش سقف پرداخت تسهیلات بانكی در البرز

افزایش سقف پرداخت تسهیلات بانكی در البرز

نویسنده: مرکز خدمات سرمایه گذاری البرز/چهارشنبه, 25 آبان,1401/دسته ها: اخبار

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به مطالبه فعالان اقتصادی البرز برای افزایش سقف تسهیلات بانکی در این استان، گفت: با توجه به مسئولیتی که در شورای بانک‌های دولتی دارم، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم که این افزایش سقف را ظرف چند روز آینده برای استان البرز مصوب کنند.

سید احسان خاندوزی در جلسه با فعالان اقتصادی استان البرز اظهار کرد: یکی از قطب‌های اقتصادی کشور در این ناحیه کوچک، پرتوان و با ظرفیت البرز قرار گرفته است.

وی در ادامه در واکنش به گلایه فعالان اقتصادی در خصوص موانع دریافت تسهیلات بانکی خبر داد: برای افزایش سقف تسهیلات بانک‌های استان به لحاظ قانون مدیران بانکی در خصوص شعب استان‌ها تصمیم گیری می‌کنند ولی با توجه به مسئولیتی که در شورای بانک‌های دولتی دارم، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم که این افزایش سقف را ظرف چند روز آینده برای استان البرز مصوب کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: هرچند که پایبندی به سیاست‌های بانکی کشوری از اهمیت بالایی برخودار است ولی باید متناسب با شرایط استانی تصمیم‌گیری شود و انعطاف لازم با توجه به وضعیت هر استان وجود داشته باشد؛ مثلاً نمی‌توان رفتار بانکی در چابهار را برای استان البرز هم تکرار کرد.

خاندوزی یادآور شد: در خصوص راه‌اندازی شعبه ارز ریالی پیام نیز بانک مرکزی را مکلف می کنیم که محدودیت عدم افزایش شعب این موضوع را برای البرز درنظر نگیرد تا در آینده نزدیک شاهد فعال شدن این شعبه باشیم.

وی در واکنش به معضل کمبود پرسنل گمرک عنوان کرد: در مسئله کمبود نیروهای گمرک از قبل مذاکراتی را با رئیس سازمان استخدامی شروع کردیم که در صورت وصول نتیجه کمبودهای لازم را در این زمینه برای استان البرز رفع می‌کنیم.وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: یکی از توقعات این است که فعالان اقتصادی از خطوط شفافیت اقتصادی خارج نشوند چون در این صورت رسیدگی به موارد ارزی آنها متفاوت می‌شود.

خاندوزی با اشاره به پیگیری ابلاغ افزایش سرمایه ثابت شرکت‌ها و فعالان اقتصادی به بانک‌ها تشریح کرد: به نفع اقتصاد کشور است که کشورهای همسایه تقاضای ریال داشته باشند ولی مشروط بر اینکه این کار به منفذی برای بازگشت ارز به کشور تبدیل نشود.

وی همچنین در خصوص نوسانات بازار ارز اظهار کرد: تا اواسط شهریور ماه نرخ ارز کشور با روز اول شروع به کار دولت با وجود همه تورم‌ها و تحریم ها (طرح مسئله جهش نرخ ارز در خرداد) دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته شود که فعالان اقتصادی از تورم نرخ ارز متأثر نشوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: ایجاد هراس در یک طیف طی روزهای گذشته باعث شد که صاحبان سرمایه و یا مردم کمتر آگاه برای خروج سرمایه خود یا تبدیل آن به ارز اقدام و باعث نوسان نرخ ارز شوند؛ با توجه به دستور رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه بررسی در بانک مرکزی امیدوار به برگشت به شرایط باثبات هستیم.


خاندوزی عنوان کرد: برخی از متغیرها قابل پیش بینی نیست، مثلاً کسی نمی دانست که با جنگ بین دو کشور بازار جهانی به هم ریخته و نرخ ارز در کشورهای دیگر متأثر از این آشفتگی شود؛ همچنین اینکه التهابات بیرونی و داخلی سرریز خود را در بروز مشکلات بازار ارز دارد.

 
Print

تعداد نمایش ها (1136)/نظرات (0)

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

آرشیو

?? ?? ??