Menu

خزاعی : فرصت های سرمایه گذاری بسیاری در دولت تدبیر و امید بوجود آمده است

خزاعی : فرصت های سرمایه گذاری بسیاری در دولت تدبیر و امید بوجود آمده است

 

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری به نقل  ایرنا، ˈمحمد خزاعیˈ  در نشست کارگروه سرمایه گذاری استان با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های گیلان افزود: استان گیلان از استان های حساس کشور و مستعد سرمایه گذاری و توسعه است.

وی منابع انسانی را یکی از مهمترین مزایای گیلان عنوان و اظهار کرد: گیلان از لحاظ دانش و سطح سواد و تخصص های دانشگاهی و نیروی انسانی، در شرایط بسیار بالایی قرار دارد و به واسطه داشتن این نیروهای با تحصیلات عالیه، می توان در بخش های مختلف از آنها بهره گرفت.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی عدم استفاده از منابع انسانی برای توسعه استان را اجحاف در حق مردم گیلان و کشور خواند.

خزاعی ، دریا، جنگل ، معادن و کشاورزی ، دسترسی به کشورهای همسایه را از دیگر مزیت های گیلان عنوان و اضافه کرد: باید در استان، صنایعی ایجاد شود که با محیط زیست همخوانی دارد.

وی بخشی از مشکلات موجود در استان ها را معضلات برجای مانده از گذشته دانست و گفت: کاری که مدیران برای رفع مشکلات انجام می دهند، یک جهاد است.



** تهیه نقشه راه توسعه استان ها ضروری است

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در ادامه تهیه نقشه راه را برای توسعه استان ها به منظور تدوین سند چشم انداز اقتصادی کشور ضروری دانست و افزود: نقشه راه توسعه استان از جامعیتی فراتر از آمایش سرزمینی برخوردار است .

وی جلوگیری از پراکندگی توزیع منابع مالی، تناسب برنامه ریزی با وی‍‍‍ژگی های استان، تصمیم گیری های هماهنگ و هدر نرفتن استعداد نیروها را از مزایای تهیه نقشه راه توسعه استان ها عنوان و تصریح کرد: تامین منابع مالی براساس نقشه راه توسعه استان محقق می شود.

خزاعی خاطرنشان کرد: اگر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی در یک فرآیند توسعه دیده نشوند، همدیگر را خنثی می کنند.

وی اظهار کرد: در این نقشه راه، تامین منابع مالی و اولویت سرمایه گذاری برای پروژه ها نیز مشخص می شود.



*** به سرمایه گذاران داخلی باید همگام با سرمایه گذاران خارجی توجه شود

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، کانال تامین منابع مالی خارج از کشور در حوزه فاینانس و در بخش سرمایه گذاری است، افزود :

 موفقیت کشور زمانی است که بتوانیم همگام با سرمایه گذار خارجی ، سرمایه گذاران داخلی را نیز جذب کنیم.

وی رفع مشکلات سرمایه گذاران داخلی را حائز اهمیت خواند و گفت: مادامی که به سرمایه گذاران داخلی توجه نشود، هرقدر سرمایه سرمایه گذاران خارجی داخل کشور بیاید، توسعه و پیشرفتی نخواهیم داشت.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: باتوجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت های داخلی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، باید از سرمایه گذاران داخلی بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال طراحی برای توجه بیشتر به سرمایه گذاران داخلی و خارجی به صورت همزمان هستیم.

وی با بیان اینکه همکاری ها با کشورهای هدف باید در نقشه راه توسعه استان ها دیده شود، اظهار کرد: دوری و نزدیکی با کشورها نباید از دلایل مناسبات با کشورها باشد.

خزاعی به موقعیت راهبردی گیلان و هم مرز بودن آن با چند کشور اشاره و تصریح کرد: لزوماً نزدیک بودن گیلان با برخی کشورها نمی تواند کشور هدف برای مناسبات را تعیین کند.

وی دانش، فناوری، نوع منابع مالی و نوع رابطه سیاسی را مولفه های تاثیرگذار در انتخاب کشورهای هدف عنوان کرد.

 

انتخابگر پوسته

?? ?? ??