Menu

بازدید از پروژه در حال ساخت شرکت آرنا حیات دانش- آذرماه 1400

هیات بازدید کننده از مرکز خدمات سرکار خانم جانفشان رئیس محترم مرکز و آقای محمدی کارشناس با آقای گودرزی معاون اداری و مالی شرکت آرنا حیات دانش و مدیران فنی پروژه در شهرک دارویی و صنعتی برکت در محل احداث پروژه ملاقات نمودند. آقای گودرزی توضیح دادند که شرکت آرنا حیات دانش با مشارکت 17 پزشک متخصص در سال 1393 تاسیس شده است و در تولید دارو های سکته قلبی و مغزی و غیره فعالیت دارد و در حال حاضر با برونسپاری برخی محصولات دارویی خود را با کارخانجات دارویی داخل کشور تولید می کند. لذا با توجه به ضرورت  داشتن کارخانه در سال 1398 اقدام به خرید زمین در شهرک دارویی برکت به مساحت 5000 متر نمودند و پروژه 10 طبقه با مساحت 10 هزار متر بنا را آغاز نمودند. برآورد تقریبی هزینه پروژه 180 میلیارد تومان است که با توجه به محدودیت های بانکها حدود 100 میلیارد تومان تقاضای تسهیلات بانکی دارند. در حال حاضر هم تلاش برای تامین سرمایه در گردش از محل تسهیلات بانک صنعت و معدن و تبصره 18 را دارند. این پروژه توان تقریبی 3 هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم را دارد و علاوه بر تامین نیاز داخل می تواند صادرات هم داشته باشد. مواد اولیه و بخشی از ماشین آلات از خارج تامین خواهد شد 
 ایشان اطلاع چندانی از موضوع مجوز سرمایه گذاری خارجی و قرارداد 8 میلیون یورویی مشارکت مدنی نداشتند. خانم جانفشان وظیفه مرکز خدمات سرمایه گذاری را تسهیل گری برای سرمایه گذاران عنوان نمودند و بازدید را برای ارزیابی پیشرفت پروژه و شناخت از نقش سرمایه گذار خارجی در پروژه بیان کردند. در ادامه آقای گودرزی مشکل اصلی را تامین سرمایه لازم برای تکمیل سه طبقه اول پروژه تا تابستان 1401 معرفی کردند و از جلسات با استانداری و اداره کل صنعت و معدن برای تعیین پیشرفت فیزیکی پروژه گفتند.

در ادامه طی تماس آقای گودرزی با مدیران شرکت در خصوص سرمایه گذاری خارجی مشخص گردید که 8 میلیون یورو از شرکت آلمانی به دلایل محدودیت های نقل و انتقالات مالی هنوز محقق نشده است و تلاش برای انتقال 100 هزار یورو با وجود مسایل تحریم ها ادامه دارد. در خاتمه از سوی مرکز خدمات اعلام آمادگی شده که با دریافت طرح توجیهی اطلاعات پروژه برای جلب سرمایه گذاران بالقوه هم در قالب معرفی فرصت ها همکاری لازم صورت گیرد.  

 

انتخابگر پوسته

?? ?? ??