Menu

اخبار

در دیدار وزیر اقتصاد ایران با مقامات اقتصادی چین مطرح شد : توسعه سرمایه گذاری های موثر چین در پروژه های اقتصادی کشور

در دیدار وزیر اقتصاد ایران با مقامات اقتصادی چین مطرح شد : توسعه سرمایه گذاری های موثر چین در پروژه های اقتصادی کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران ، به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی  که در راس یک هیات از مقامات اقتصادی ایران هم اکنون در پکن به سر می برد، صبح امروز در گفتگو با لو جی وی وزیر دارایی چین، بر توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور تاکید کرد .


وی با اشاره به مهمترین دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم در طی کمتر از یکسال گذشته، از اهتمام همه جانبه دولت برای بسط و گسترش مناسبات با کشورهای منطقه  و به ویژه جمهوری خلق چین خبر داد.


وزیر امور اقتصادی ودارایی ایران در گفتگو با لو جی وی، اهمیت راه اندازی هر چه سریعتر پروژه های توسعه ای کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک ، حوزه مبادلات اقتصادی دو کشور گرایش عمده خود را معطوف به کمک کشورمان به تامین انرژی به عنوان یکی از ضروری ترین نیازهای اقتصاد چین و از جانب دیگر رشد سرمایه گذاری چینی ها در پروژه های عمرانی کشورمان نماید.


وزیر دارایی جمهوری خلق چین نیز با ابراز خرسندی از سفر وزیر اقتصاد ایران به این کشور ، اظهار امیدواری کرد که این سفر ، جهشی در سطح روابط  اقتصادی دو کشور ایجاد نماید.


لو جی وی ، با اشاره به شناخت مطلوب و اشراف بالای شخص وزیر اقتصاد ایران به مباحث فرهنگی و ظرفیت های اقتصادی کشور چین، این سطح از آگاهی و اشراف همه جانبه را فرصتی استثنایی برای توسعه سرمایه گذاری های موثرتر چین در زیرساخت ها و پروژه های اقتصادی کشور توصیف کرد.


به گزارش خبرنگار ما ، حجم فعالیت های سرمایه گذاری مستقیم شرکت های چینی در ایران معادل ۴.۵ میلیارد دلار می باشد که بر پایه هدفگذاری های صورت گرفته قرار است این رقم به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.


لازم به ذکر است بهروز علیشیری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل سازمان سرمایه گذاری ، معاون بین الملل وزیر نفت ، معاون رئیس کل بانک مرکزی و چند تن از مقامات اقتصادی دیگر، دکتر طیب نیا را همراهی می کنند.

 


 

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??