Menu

اخبار

سرپرست دفتر سرمایه گذاری خارجی خبر داد: اعلام آمادگی شرکت ایتالیایی برای سرمایه گذاری در ایران

سرپرست دفتر سرمایه گذاری خارجی خبر داد: اعلام آمادگی شرکت ایتالیایی برای سرمایه گذاری در ایران

 

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران ، کوده ئی  مزایا  و ویژگی ها و پوششهای حمایتی  قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در ایران را  برای طرف ایتالیایی و نمایندگان بخش های خصوصی و دولتی حاضر  در این نشست  برشمرد.


سرپرست دفتر سرمایه گذاری خارجی با اشاره به مزیت های اقتصادی کشور از جمله دارا بودن منابع غنی هیدروکربونی، بر نقش بی بدیل و موقعیت استراتژیک کشور در منطقه  بویژه در دسترسی به  کشورهای قفقاز و آسیای مرکزی وبازار های کشورهای همسایه تاکید  کرد.


وی  در ادامه  افزود :سیاست و نگاه کشور به موضوع سرمایه گذاری خارجی ،مشارکت سرمایه گذاران خارجی در تامین منابع مالی بین المللی ،انتقال دانش فنی و مدیریتی،ایجاد اشتغال و توسعه دانش های نوین برای طرح های سرمایه گذاری  می باشد.


سرپرست  دفتر سرمایه گذاری خارجی  در ادامه توضیحاتی پیرامون ساختارهای شکل گرفته جهت اجرای قانون  و حمایتهای دولت  از سرمایه گذاران خارجی ، بویژه مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی  و مراکز سرمایه گذاری در استانها ارائه و افزود : مرکز خدمات سرمایه گذاری یک کانون واحد و در واقع یک پنجره واحد با حضور نمایندگان کلیه دستگاههای تخصصی  و اجرائی  جهت ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران از مرحله اطلاع رسانی و صدور مجوز تا حل وفصل کلیه مشکلات فراروی سرمایه گذارن خارجی در کشورمی باشد.


به گزارش خبرنگار ما ، در این نشست شرکت ایتالیایی با تاکید بر پتانسیلها وحوزه های فراوان برای سرمایه گذاری کشور ایران، با برشمردن حوزه های فعالیتهای خود، آمادگی طرف ایتالیایی را جهت همکاری با طرفهای ایرانی در زمینه های مدیریت مواد زائد،سالم سازی خاک،آبهای زیرزمینی،انرژی های پاک و تجدید پذیر،ارائه خدمات فنی و مهندسی در امور زیربنایی و مشاوره در زمینه برنامه ریزی شهری اعلام نمود.


لازم به ذکر است مدیر عامل این شرکت ایتالیایی آمادگی خود را جهت سرمایه گذاری در انتقال فن آوری و دانش فنی در حوزه های انرژی های پاک و مدیریت مواد زائد، در صورت یافتن شریک مناسب  در ایران اعلام کرد.


گفتنی است، در این نشست  نمایندگان سایر دستگاههای دولتی از جمله وزارت نیرو،سازمان انرژی های نو ایران(سانا)،وزارت جهاد کشاورزی و همچنین برخی از شرکتهای بخش خصوصی حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??