Menu

اخبار

بخش‌نامه جدید ترغیب سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی ابلاغ شد

بخش‌نامه جدید ترغیب سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی ابلاغ شد

 

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،در بخش‌نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر تأمین شرایط و فعال‌سازی تمام امکانات برای توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی تأکید شده است.

 

وزیر صنعت با ابلاغ بخش نامه‌ای به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، چهار موضوع برای حمایت و ترغیب سرمایه‌گذاران جهت استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به منظور مشارکت هر چه بیش‌تر سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و کمک به اشتغال‌زایی تا پایان شهریور ماه سال 93 را ابلاغ کرد.

 

در این بخش‌نامه با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر تأمین شرایط و فعال‌سازی تمام امکانات برای توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی تأکید شده است.

 

بر اساس این بخشنامه اعمال 10 درصد تخفیف در واگذاری حق انتفاع و بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تأسیسات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی واقع در مناطق غیربرخوردار (به استثناء استان تهران) اعلام شده است.

 

هم‌چنین اعمال 5 درصد تخفیف در واگذرای حق انتفاع و بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تأسیسات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی واقع در مناطق برخوردار (به استثناء استان تهران) نیز از دیگر این موارد بود.

 

بر اساس این بخش‌نامه، افزایش زمان باز پرداخت اقساط متقاضیان واحدهای صنعتی از 30 ماه به 36 ماه و اعطای یک سال تنفس برای مناطق غیربرخوردار و شش ماه تنفس برای مناطق برخوردار (به استثناء استان تهران) بعداز عقد قرارداد مطابق جدول میزان و نحوه دریافت حق بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تأسیسات شهرک‌ها و نواحی صنعتی دستورالعمل حق‌بهره‌برداری مصوب سال 1392 از دیگر حمایت‌ها و ترغیب سرمایه‌گذاری‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است.

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??