Menu

اخبار

راهبرد نسل دوم مشوقهای سرمایه گذاری خارجی،تبدیل فرصتهای تجاری کشور به سرمایه گذاری است

راهبرد نسل دوم مشوقهای سرمایه گذاری خارجی،تبدیل فرصتهای تجاری کشور به سرمایه گذاری است

« بهروز علیشیری» معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان سرمایه گذاری در بازدید از شرکت «اتوشاسی اینترنشنال پارس» گفت:راهبرد نسل دوم مشوق های سرمایه گذاری خارجی کشور تبدیل فرصتهای تجاری کشور به سرمایه گذاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی البرز ، دکتر علیشیری افزود: ما باید ظرفیتهای تجاری کشور یعنی کالاهایی که به طور مرتب وارد کشور می شوند را به یک رابطه درازمدت اقتصادی مانند سرمایه گذاری خارجی تمدید کنیم و شکنندگی تاثیر متغیرهای بیرونی را کاهش دهیم.

وی در جریان بازدید از این کارخانه اظهار داشت: پروژه اتوشاسی اینترنشنال پارس و پروژه رنو از جمله پروژه های موفق در حوزه صنعت خودرو محسوب می شوند که توانسته اند با بیش از 600 میلیون دلار سرمایه گذاری ،کالاهای تولیدی در داخل را جایگزین کالاهای وارداتی نمایند و بخش بزرگی از بازار داخل ایران را به خود اختصاص دهند و امکان اشتغال بیش از 3 هزار نفر را فراهم نمایند. 

دکتر علیشیری حضور شرکتهای سرمایه گذاری خارجی در ایران علیرغم وجود تحریم ها و فشارهای بین المللی را یک علامت بزرگ برای سرمایه گذاران خارجی و مسئولین داخلی دانست و خاطرنشان ساخت: ما باید سطح رابطه اقتصادی مان را با کشورهای سرمایه فرست عمیق تر نماییم و یکی از علائم عمیق تر شدن روابط اقتصادی خارجی ، حجم سرمایه گذاری های مشترک است . لذا سازمان سرمایه گذاری خارجی به عنوان سازمانی حمایت کننده ، تسهیل کننده و مشوق ، آمادگی خود را برای حمایت از سرمایه گذاران و رفع مشکلات آنان اعلام می دارد.

همچنین طی این جلسه مسائل و مشکلات این شرکت از جمله تخصیص ارز و مشکلات گمرکی و عدم برخورداری از تسهیلات و مزایای شهرکهای صنعتی به دلیل عدم قرار گیری این شرکت در شهرک صنعتی بهارستان توسط مدیرعامل شرکت مطرح گردید و پاسخهای لازم درخصوص پیگیری های بعمل آمده توسط کیومرث امیری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری البرز و آقای موفق مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان البرز ارائه شد.

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??