Menu

اخبار

در دیدار علیشیری با معاون وزیر اقتصاد هند تاکید شد: گسترش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در دو کشور

در دیدار علیشیری با معاون وزیر اقتصاد هند تاکید شد: گسترش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در دو کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران  ،در دیدار علیشیری با معاون وزیر اقتصاد هند ،بر گسترش روابط اقتصادی ایران و هند تاکید  شد.

علیشیری در این دیدار افزود: با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و هند هم اکنون فرصت مغنتمی است که روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ارتقا یابد .

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به چگونگی گسترش فعالیتهای شرکتهای خدمات فنی و مهندسی در یکدیگر و نحوه تامین مالی آنها ،تاکید کرد: ایران برای ارتقای روابط اقتصادی با هندوستان هیچ محدودیتی ندارد.

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی  تصریح کرد: اکنون زمان مناسب برای همکاری و سرمایه گذاری مشترک میان بخش‌های خصوصی ایران و هند فرا رسیده است.

 

وی در ادامه با اشاره به راههای گسترش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در دو کشور تصریح کرد : آماده هستیم فهرستی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی که مطالعات امکان سنجی و اقتصادی آنها به انجام رسیده است را به شرکتهای هندی جهت سرمایه‌گذاری ارائه نماییم.

 

آرویند مایارا معاون وزیر اقتصاد جمهوری هند ضمن اشاره به اشتراکات و علائق دو ملت ایران و هند یادآور شد:دولتمردان هندی به این اشتراکات اهمیت زیادی می‌دهند و برای گسترش روابط دو ملت در همه زمینه‌ها برنامه ریزی می‌کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به گسترش همکاریهای مالی و اقتصادی تاکید کرد : باید از ظرفیت‌های همکاری بخوبی استفاده کنیم بخصوص هند در حوزه انرژی و توسعه صنعتی ، معدن، فولاد زمینه‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها دارد.

 

به گزارش خبرنگار ما ، بررسی همکاریهای دو جانبه و حمایت  دو کشور از یکدیگر در مجامع و موسسات بین المللی طرف عضویت از دیگر، تفاهمات جلسه مشترک دو عاون وزیر اقتصاد ایران و هند بود .

لازم به ذکر است اقتصاد هند چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است که با رشد متوسط بیش از 8 درصد، طی سالهای گذشته به قدرت بزرگ اقتصاد جهانی تبدیل شده است و اکنون با تولید ناخالص داخلی 3.611 تریلیون دلار و ذخایر ارزی بیش از 275 میلیارد دلار ،از شرکای اصلی جمهوری اسلامی ایران در آسیا محسوب می شود.

انتخابگر پوسته

آرشیو اخبار

?? ?? ??