Menu

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در مراسم کلنگ زنی اولین نیروگاه خورشیدی در استان البرز:مجوز پروژه احداث نیروگاه انرژی خورشیدی با حساسیت زیست محیطی صادر شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری البرز با اشاره به افزایش 15 تا 20 درصدی مجوز انرژی تجدیدپذیر، گفت: مجوز اولین نیروگاه خورشیدی 50 مگاواتی اشتهارد با حساسیت ویژه از طرف محیط زیست و منابع طبیعی صادر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز، «ابوالفضل فلاح» در مراسم کلنگ زنی پروژه نیروگاه خورشیدی ، گفت: سال گذشته که کارگروه انرژی های تجدیدپذیر با حضور استاندار تشکیل شد؛ اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز، حضور فعال داشت.

وی افزود: در انرژی تجدیدپذیر ، نسبت به سنوات گذشته، 15 تا 20 برابر مجوز صادر شده است که با درنظرگرفتن محدودیت های زیست محیطی، اجرا می شود.

فلاح گفت: به دلایل مشکلات بسترسازی و محیط زیست و منابع طبیعی، مجوز پروژه ها با حساسیت بیشتری صادر می شود و برای اجرای پروژه انرژی خورشیدی،ابتدا80 هکتار از اراضی شهرستان اشتهارد طی چند بازدید جانمایی شد و در نهایت اداره منابع طبیعی استان تایید کرد 2 هزار و 800 هکتار از اراضی منابع طبیعی تنها برای بهره برداری بسترسازی شود.

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم، «منصور پیام» مدیرعامل شرکت کنترل قدرت، گفت: منبع انرژی اطراف ما خورشید است و اگر بتوانیم این انرژی را مهار کنیم، کمک خوبی به تامین انرژی کشور خواهد شد.
 وی افزود: این پروژه جزء بسته اول قرارداد شرکت کنترل قدرت با شرکت چین است که منعقد شده تا 4 سال حدود 2400 مگاوات انرژی تولید کند.

مدیرعامل شرکت کنترل قدرت با عنوان اینکه پروژه احداث نیروگاه خورشیدی در 3 استان البرز، زنجان و یزد ایجاد می شود، افزود: با وجودی که تاکنون در کل ایران 220 مگاوات نیروگاه خورشیدی داریم، پیش بینی می شود با راه اندازی این پروژه 30 درصد نیروگاه خورشیدی به انرژی کشوری اضافه خواهد شد.

پیام گفت: نیروگاه بزرگ ایران 10 مگاواتی است و این نیروگاه با مقیاس بزرگتر احداث می شود و تا 100 مگاوات ایجاد می شود.

وی به مزایای جانبی اشاره کرد و گفت: این نیروگاه ها ضمن جلوگیری از آلودگی هوا هم جاذبه توریستی و هم جاذبه علمی خواهد داشت که به آبادانی منطقه کمک می کند.

 

 

انتخابگر پوسته

?? ?? ??