Menu

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز : 634 میلیون دلار سرمایه خارجی در البرز تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز، «ابوالفضل فلاح» نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز، در آیین افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز افزود: جذب این میزان منابع در حالی صورت گرفته که طی 20سال گذشته تنها 100 میلیون دلار سرمایه خارجی در استان مصوب شده بود.

وی با بیان اینکه طی 4 سال گذشته 28 شرکت خارجی در استان جذب شده اند،خاطرنشان کرد: تعدادی از این شرکتها مستقر و افتتاح و تعدادی دیگر نیز در سال جاری راه اندازی می شوند.

فلاح افزود: با بهره برداری از شرکتهای جدید، برای 2 هزار و 328 نفر در البرز شغل فراهم می شود.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز گفت:پیش از سال92 در مجموع 12 شرکت خارجی در البرز مستقر بودند که طی دولت تدبیر و امید 28 شرکت از کشورهای اروپایی ، ترکیه ، چین و سایر کشورها به شرکتهای قبلی اضافه شد.

وی ادامه داد:بیشتر این شرکتها کوچک و متوسط هستند و در دوران تحریم مانعی برای فعالیت در کشور ندارند.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز با بیان اینکه در 5 ماه اخیر 6 شرکت خارجی با 77 میلیون دلار در البرز سرمایه گذاری کردند، افزود: این میزان ، نسبت به مدت مشابه در سال96، رشدی 7 برابر داشته است.

فلاح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل کارگروه انرژی های خورشیدی و پاک گفت: تاکنون 33 شرکت خارجی برای فعالیت در زمینه انرژی خورشیدی به استان البرز آمده اند که از این تعداد 12 شرکت در آغاز کار اجرایی و 7 شرکت نیز در مرحله تحویل زمین هستند.

وی تشکیل کارگروه تامین مالی را از دیگر برنامه های اقتصاد و دارایی استان عنوان کرد و افزود: براساس این کارگروه، 26 هزار میلیارد تومان سرمایه باید جذب استان شود تا بتوانیم به رشد 8درصدی برسیم.

فلاح ادامه داد: به همین منظور نقشه راه تامین منابع مالی خارجی در استان تهیه شده و به همین منظور هدف گذاری هایی صورت گرفته است.

 

 

انتخابگر پوسته

?? ?? ??